Llibres recomanats


Un paso por delante de Wall Street” de Peter Lynch és un clàssic de la inversió que ensenya com els inversors individuals poden superar els professionals reconeixent bones oportunitats d’inversió en la seva vida quotidiana. Lynch destaca la importància d’invertir en empreses que coneixes i entens, i ofereix consells per identificar accions amb potencial de creixement. Recomana invertir a llarg termini, amb paciència i basant-se en informació accessible. El llibre és pràctic, fàcil d’entendre, i ple d’exemples concrets.


“Invirtiendo a largo plazo” de Francisco García Paramés és un llibre on l’autor, un dels inversors més influents d’Espanya, exposa la seva filosofia d’inversió basada en el valor a llarg termini. Paramés segueix l’estil d’inversors llegendaris com Warren Buffett i Benjamin Graham, centrant-se en comprar accions d’empreses infravalorades i mantenir-les durant molts anys, confiant en la seva revalorització.

El llibre explica les seves principals estratègies, com l’anàlisi fonamental d’empreses, la importància d’entendre els negocis on s’inverteix, i la paciència com a clau per superar les fluctuacions del mercat. A més, Paramés comparteix la seva experiència personal i ofereix consells pràctics per a inversors individuals que volen obtenir rendiments consistents a llarg termini.

És una guia clara per a aquells que busquen un enfocament prudent i sostenible per invertir amb èxit.


Padre Rico, Padre Pobre” de Robert Kiyosaki és un llibre que desafia les idees tradicionals sobre l’educació financera i la gestió dels diners. A través de la història de dos pares, un ric (el pare del seu millor amic) i un pobre (el seu propi pare), Kiyosaki exposa com les diferents mentalitats sobre els diners poden influir dràsticament en la manera de gestionar les finances.

El llibre destaca la importància de generar actius que produeixin ingressos passius, en lloc de dependre d’un sou fix. Kiyosaki critica el sistema educatiu per no ensenyar conceptes clau sobre inversió i estalvi, i anima els lectors a invertir en educació financera i a desenvolupar una mentalitat emprenedora.

Els temes principals inclouen la diferència entre actius i passius, la importància de la independència financera, i la necessitat de prendre riscos calculats per construir riquesa a llarg termini.


“El inversor inteligente“, de Benjamin Graham, és considerat un dels llibres més importants sobre inversió en valors a llarg termini. Publicat per primera vegada el 1949, ofereix un enfocament racional i basat en principis sòlids per invertir amb èxit al mercat de valors, amb èmfasi en la importància d’una anàlisi exhaustiva i la disciplina emocional.

Graham distingeix entre l’inversor actiu (o especulador) i l’inversor passiu (o defensiu), advocant per aquest últim, i defensa la inversió en valors que ofereixen una bona relació entre risc i rendibilitat. Un dels conceptes clau és la “marge de seguretat”, que recomana comprar accions quan estan subvalorades per minimitzar riscos.

El llibre també explora l’efecte del mercat sobre els inversors i com mantenir-se ferm en els moments de volatilitat, sense deixar-se portar per les emocions o les tendències del mercat.


“El hombre más rico de Babilonia” de George S. Clason és un llibre clàssic sobre finances personals, que ofereix lliçons atemporals per a gestionar els diners de manera intel·ligent. Utilitza històries ambientades a l’antiga Babilònia per transmetre consells financers pràctics, com ara la importància de l’estalvi, la inversió i el control de les despeses.

El llibre destaca principis com “Paga’t a tu mateix primer”, que ensenya a separar una part dels ingressos per a l’estalvi abans de gastar en altres coses, i “Fes treballar els teus diners”, que anima a invertir per fer créixer el patrimoni a llarg termini. Els seus consells són senzills, però poderosos, i són aplicables a qualsevol situació financera.


Economia en colors” és un llibre de Xavier Sala i Martín, un reconegut economista català, que aborda temes econòmics complexos de manera clara i entretinguda, amb l’objectiu d’acostar l’economia al públic. Inspirat en la seva col·laboració al programa de televisió “Divendres” de TV3, el llibre utilitza un estil amè i fàcil d’entendre, on cada capítol està vinculat a un color diferent, fent servir aquesta metàfora visual per explicar diferents aspectes de l’economia.